Saturday, July 25, 2009

Dengan lapang didada

Selamat pagi CINTA. Hahaha. Ape yang aku duk bejiwang tetiba nie. Well…aku hepy sesangat. Dapat kawan aku balik. Hee. Amy datang bilik JPMK and tengok aku ngan Zetty duk siapkan assignment Kak Dayah. Amy sebenarnye nak aku wat report Nawaiti Palastine pasal biro cenderamata. Pastu aku cakap, ‘kau buatla, aku tengah wat assignment nie’. Then Amy cakap, ‘Tau la sekarang nie tengah hepy…’. First tue aku tak faham maksud ‘hepy’ yang kuar dari mulut dia tue. Aku ingatkan ‘hepy’ yang dia maksudkan merujuk kepada si ‘tetttt!’ (bukan nama sebenar). But, after that aku angkat muka and tengok eye contact dia menuju pada Zetty. Hahaha. Dah jadi macam nie baru la aku sedar, yang cerita aku ngan Zetty tak abis lagi ek… Sudah………kitorang dah ok. Saya tegaskan disini, kitorang dah OK. Lagipun, aku dah janji pada diri aku yang aku akan lebih kuat menghadapi situasi macam nie kalau benda macam nie jadi lagi. Malam lepas slow talk ngan Lian dan Zetty tue aku balik bilik and sempat berfikir. Betapa lemahnya tahap kesabaran aku menghadapi kesulitan macam nie. Aku marah pada diri sendiri yang mudah melenting malam tue. Kalau lah takde Lian, sure aku ngan Zetty tembak menembak ditempat kejadian (bilik JPMK yang lama). Arghhh! Sory dear friend. Dalam persahabatan nie, aku akui aku lemah.
Dua hari lepas tue, aku on the way nak masuk libry, tetibe mata aku terpandang satu buku yang bertajuk ‘Aku, Dia dan Kamu’. Ditegaskan disini, buku tue bukan novel cinta tapi buku tentang persahabatan. Dan..tanpa berfikir banyak, aku terus ambik buku tu and p bayar. Serius, aku tertarik dengan pengisian buku tue. Macam tau tau jer aku tengah problem. Dan aku tulis kat satu kertas……..
‘22 Julai 2009…. ‘Aku, Dia dan Kamu’. Buku nie aku beli sempena apa yang dah jadi aku baru-baru nie. Terlalu sukar, terlalu perit namun Alhamdulillah semuanya berakhir kini. Sukar bagi aku menerima keputusan yang kami perlu bermula dengan ‘zero’ tp pada aku, itu lebih baik daripada cuba menanam benih kebencian untuk dia. Dengan harapan agar kau segera pulang, aku disini akan bersabar untuk itu.
Dear friend, sharing is not to show that we are caring but it is to show that we are keep loving.
Walau ku pintal buih di lautan untuk menahan gelora persahabatan kita….walau ku anyam awan gemawan menjadi payung menadah gerimis…. Namun jika langit itu sarat menanggung hujan, ia akan tetap melanda kita…Jangan berlari. Teruslah disini tabah menghadapi sebab aku takkan mampu menjelaskan betapa aku sudah mulai goyah tanpa kamu.’
(alamak jiwang la plak………..tettt! tak beri peluang)
Pas nie, kitorang maybe dah tak cloze macam dulu. Tak lari-lari macam kanak-kanak ribena kat JPMK lagi. But, it doesnt mean kitorang keep perang teluk. Kitorang dah decide, just buat macam biasa. Lagipun, aku dah sedar yang aku tak mampu nak jadi bestfriend dia. Bukan aku orang yang paling mengerti dia. Bukan aku yang paling perlu. So… Stop judge kami lagi yer…
Ehemm. Untuk insan disana… Aku mula menyayangi mu. Maaf sebab orang kat sini busy tersangat dengan komitmen yang lebih berat dari berat badan orang kat sini. Thankz coz always advice suruh rest and so on. Thanks sebab faham tugas orang kat sini and bagi space untuk orang kat sini fikir dan bertindak dengan cara yang terbaik. Thankz sebab tak boring dengar ‘awak, saya ada meting la.’ ‘awak, kita mesej jap lagi ek’ ‘awak kita sembang malam sikit k.’ Tak pernah sekali pun orang kat sana protes dengan layanan orang kat sini. Thanks. Well, rasa bersalah jugak coz macam dah terignore perasaan orang kat sana. But plizzz, give me more and more and a lot of time. And sory coz tersebut nama Adam. Untuk pengetahuan awak, Adam tu sejarah saya. Cinta pertama saya…orang yang bertanggungjawab mengajar saya erti rindu dan sayang…….dan pandai bejiwang. Lalalalala.
Pada Adam….. Rasanya bukan jodoh kita. Saya dah tak mampu nak pertahankan apa yang perlu dipertahankan. Saya lepaskan awak dengan hati yang terbuka dan biarkan saya pergi secara rela. Jujur saya cakap, ‘nak lepas rasa sayang tapi nak hold rasa sakit’. So…sama-sama lah kita terima kenyataan. Takdir itu dihujung usaha kita sayang. Tu untuk yang last saya cakap ‘sayang’ kat awak coz yes…masih ada lagi rasa itu untuk awak. Tapi, sekarang nie saya nak bagi chance dengan orang yang faham saya. Yang boleh jadi bestfriend saya. Yang boleh jadi sayap kanan saya. Izinkan saya berikan takhta awak pada dia. So, lepas nie……..rindu ku terhenti.
Untuk Adin dan Heri, so sory. Aku bukan untuk mu. Benda hati dan perasaan nie tak bleh nak di duga k. Bukan tak beri peluang tapi…….saya takde alasan kenapa dia yang saya pilih. Coz pada saya, kita tak ada sebab untuk menyayangi seseorang. Just macam saya sayang mak ayah saya…sayang adik-adik saya….sayang family saya…dan kawan-kawan yang lain. I can’t tell why.
And pliz la jangan mintak saya main skandal. I’m not the type of person k! Jujur pada diri. Itu yang mesti. Saya nie spesis yang baik tauuuu.

No comments:

Post a Comment