Monday, October 19, 2009

itu dan ini


Salam satu Malaysia. Cehhh. Ok. Serius. Dah lama tak update blog nie. Tak tau kenape, rasa macam sedikit malas. Rasa tak tau nak tulis ape even sebenarnya banyak benda yang nak share dengan dunia nie. ok la. Aku mulakan story dengan aktiviti aku lately k.

Selasa malam, ada jamuan rumah terbuka Blok A + Biro Keusahawanan kat rumah Felo kitorang, En.Uda. So, petang tue memang aku sibuk giler-giler menguruskan khemah, setting sound system and benda-benda yang memerlukan kerahan tenaga lelaki. Nasib baik la En.Uda dapat exco yang brutal macam aku nie. Bab angkat mengangkat nie memang tak jadi hal sangat. Kalau kat rumah pun, aku la anak solehah yang mengangkat tong gas bila gas dapur dah habis. Puji diri sendiri tue. Tak tahannn.

Malam tue, aku dengan Zaza merangkap timbalan aku, sibuk plak melayan tetamu. Ok, pengakuan jujur dari cik yuyul. Aku tak suka function. Diulangi, aku tak suka sebarang bentuk majlis keramaian yang melibatkan kehadiran manusia-manusia yang aku tak kenal. Sebelum aku pegang jawatan Exco Biro Keusahawanan, aku tak pernah pegi pun jamuan Biro. Tapi sebab aku dah pegang jawatan nie, aku kena la pikir secara matang. Tanggungjawab aku tidak hanya terbatas dengan pelaksanaan projek under Biro but more than that.

Ingat lagi masa kat Sabah. Masa tue kenduri majlis kahwin kakak sepupu aku. Aku just datang tunjuk muka, makan sikit and balik rumah tengok tv. Takde maknanya aku nak menggedik pegi menyanyi karaoke or what so ever. Tapi aku tak kata la yang berkaraoke tu gedik. Hee.

Back to before. After majlis tue, aku dengan Zaza sibuk plak mengemas itu dan ini. And En. Uda nak kitorang turunkan khemah. Perghhh. Aku no hal jer but fikir la kan, time tu dah tengah malam and gelap and tenaga perempuan. Lain la kalau dorang tu spesis macam aku yang lasak sikit nie. Aku cakapla, bahaya. Takut ada yang cedera coz bukan senang nak turunkan khemah tue. Tapi En.Uda tu degil. Nak jugak. Ok fine. Disebabkan aku sorang jer yang tau step menurunkan khemah tue, so aku pun guide. Semua ok and berjalan lancar atas arahan aku. But suddenly, time nak menanggalkan pelosok besi tiang khemah, tiba-tiba tangan Zaza tersepit. Walaupun tak parah, tapi cukup buat aku marah tanda aku protes. Then after that, baru la En.Uda suh stop. Geram betul aku.Kesian Zaza.

Dalam nak pukul 2 am, baru la aku dengan Zaza balik bilik. Memang letihhh. So, keesokannya means semalam aku tak pegi claz Asas Keusahawanan. Badan aku terasa sakit-sakit. Pagi tue, aku dikejutkan oleh Kak Fie. Ada orang nak pergi Langkawi tak??? Free tauuu. Hahaha. Aku pun mencari suspek yang berminat bab-bab macam nie. Then, dapatla gak. Aku pun bangun dari katil and mandi and terus pegi bilik JPM. Yang ada kat situ, Afni and Kak Fie. Afni sibuk buat kapal terbang, bot and ntah apa lagi ntah untuk subjek Francis dia tue. Kak Fie plak sibuk kol orang sana sini untuk itu dan ini. Kesian plak aku tengok dia sampai terponteng claz. Ada suku kata ‘ter’ means tak sengaja laa. Haa.

Tak lama lepas tue, rasa lapar plak kami bertiga nie. So, pegi makan kat luar and pegi changlun coz kak Fie nak beli bun kat Fairy. Kebetulan, Nabil mintak pesan nasi ayam kat Marry Brown. Pastu, hantar Afni pegi Dewan Serbaguna DPP TM coz nak pamer hasil kerja dia tadi. Aku dengan Kak Fie balik DPP terus. Dalam pukul 3.30 pm aku balik bilik nak kemas-kemas bilik, and get ready pegi claz kul 5 pm. Untuk claz petang tu, aku just pakai t-shirt lengan panjang and jeans. Sempoi.

Balik claz, singgah kat bilik JPM dengan niat suci nak basuh cawan yang aku tinggal tadi. Tapi kak Fie cakap, dia dah basuh. Eh silap, ayat dia macam nie ‘Ada tuan puteri yang turun dari langit tolong basuhkan’. Aku pun cakap, ‘Terima kasih la kat tuan puteri tu yee’. Time tue Afni sibuk lagi buat slide presentation dia dibantu oleh bestfriendnya tak lain dan tak bukan, Nabil.

Azan berkumandang. So, kitorang decide nak balik bilik. Aku pun take rest. Niat dihati nak lelap jap and set nak bangun kul 9 pm untuk study. Kunun. Baru nak lelap, pintu dibuka tidak berketuk. Nasib baik aku dalam keadaan yang sempurna. Tak bogel or tak berkemban. Amy!!! Dengan muka innocent tanpa salam, ayat dia direct jer ‘Jom kuar. Siap.’ Dalam keadaan aku yang tak habis terkejut, aku dikejutkan lagi dengan plan mengejut dia tue. ‘Haa??? Nak pegi mana?’. Amy jawab, ‘Pegi Kuala Perlis. Lepak.’ Fuhhh. Wait a minute. Blerr sekejap. Amy cakap ‘Cepat la besiap. Kak Dayah dengan Kak Fina pun tengah bersiap nie.' Ohhh ok. Laju jer aku pegi ambik sweater merah aku and letak bedak sikit and blah.

Amy, aku, Kak Dayah and Kak Fina. Ok. Dah cukup forum. Jom gerak. Amy drive. Aku duduk sebelah melayan lagu. Mula-mula kitorang singgah changlun dulu. Kak Fina nak beli something. Pastu baru la ke destinasi yang dituju. Huu. Makan kat tepi laut. Memang hilang tension. Kak Fina pesan ikan bakar. Kak Dayah pesan kerang bakar. Amy pesan sotong goreng. Aku plak pesan tomyam. Syok la. Makan sambil bergurau senda itu dan ini.
Jumaat nie, kitorang plan nak pegi Gua Kelam plakkk. Hahaha.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Kalau dia ada mesti best gak kannn? Tapi sekarang dah lain. Kau engkau, aku daku.

p/s ; entri ini ditulis pada 15 oktober and di post hari nie. =0

No comments:

Post a Comment