Sunday, October 25, 2009

Siapa aku 5 tahun lagi?, teka-teki dan forget blog stuyz


23 Oktober hari tue, ada aktiviti makan-makan kat Kuala Perlis. Aktiviti makan-makan yang hanya melibatkan AJK dan fasilitator program Nawaiti Palastien 2 under Cuya. Cuya adalah naib presiden JPMDPP. Muda setahun dari aku dan kami-kami yang lahir 1987. Tapi satu level jer coz dia pun semester lima jugak sekarang.

Mula-mula kitorang bekumpul kat depan pejabat DPP SME Bank dulu then bila semua dah sampai, barulah kitorang gerak ramai-ramai. Antara JPMDPP yang terlibat adalah Kak Dayah, Cuya, Trexx, Dolly, Lian, Ika and aku si cute. Hee. So nak pegi Kuala Perlis tue, aku, Kak Dayah, Dolly dan Lian naik kereta Ika.

Pendekkan story, kitorang makan-makan dalam pukul 8.30 pm. Itupun dah kebulur menahan lapar. Si Trexx dengan si Dolly yang sengal tue, siap main curi-curi makan lagi. Ehmmm. Aku ignore jer la.

Bila dah kenyang, kitorang move ke taman permainan kanak-kanak. Aku dengan Dolly main jongkang-jongkit. Hahaha. Kelakar plak. Sengal la kami berdua nie. Sampai rasa macam nak terhumban jer aku time main tue. Yang si Dolly plak seronok gelak-gelak. Poyo punye Dolly. Lepas panat main jongkang-jongkit, kami main buaian la pulak. Kanak-kanak riang la kata kan. Memang rasa free la minda time tue.

Then, kitorang lepak kat tepi tembok kat pantai. Duduk mengadap laut ditemani bebintang dan bulan sabit. Jiwang ayat. Time tue, Ika ngan Lian dah lepak lama. Kak Dayah ngan Trexx lepak kat area situ jugak. So, kitorang berenam duduk berkumpul sambil sembang-sembang. And Kak Dayah tanya, ‘apa yang akan jadi kat korang lima tahun lagi?’ wah. Menarik jugak soalan nie. Masa tue, maybe tak semua yang concentrate kat soalan Kak Dayah coz suasana bising sikit. Tapi aku jawab, ‘Maybe time tue saya dah jadi isteri orang, dah ada kerja and…’ bla bla bla. Lepas tu si Dolly tanya, ‘Apa?’ . Aku pun tanya balik, ‘Apa kamu akan jadi lima tahun lagi?’ Jawapan Dolly lebih kurang dengan aku. Aku tanya lagi, ‘Kamu akan jemput saya bila kamu kahwin nanti?’ Dolly jawab, ‘Of course la saya jemput kamu.’ Pastu kami bincang pasal bisnes la pulak. Konon nak collaborate. InsyaAllah.

Lama jugak kami menyembang. Masing-masing dengan angan-angan masing-masing. After that, Cuya ajak balik. Ok bos! Kak Dayah said ‘Ok. bala tentera jom balik!’ Hahahaha. ‘Bala tentera’ means, aku, Ika, Dolly and Lian coz kitorang car-mate. Hee. Masa on the way balik, Dolly story cerita lucu. Aku layan jer. Lian duduk sebelah aku layan lagu. Kak Dayah menyembang dengan Ika. Pastu timbul idea nak main teka-teki dalam kereta untuk naikkan mood. So, aku pun keluarkan la teka-teki sengal. Bukan aku sorang, tapi dengan Dolly jugak coz kitorang pernah main teka-teki sebelum ni masa Seminar ANGKASA kat Langkawi hari tue. Berderai la ketawa kami berlima. Ada sekali tue aku tanya, ‘Apa benda yang masuk segitiga tapi keluar begulung?’ Penat la si Ika dengan Kak Dayah pikir jawapan. Pastu dorang mintak jawapan. Dolly said, ‘Jawapannya selepas lagu ini.’ Masa tu memang tengah on radio. Hahaha. Then Dolly jawab ‘Jawapannya ialah seluar dalam Yulie.’ Sengal Dolly. Kenakan aku yah. Pastu aku jawab, ‘Iya la. Seluar dalam kamu masuk segitiga tapi keluar terus belipat.’ Mengekek la kami ketawa.

Macam-macam la kami nie. Happy walaupun sometime ada yang mengguris hati. Mungkin ada yang dengki atau tak senang hati melihat aku senang hati. Jelez? Owh come on. Jangan rampas apa-apa lagi dari aku. Ambil pergi semua yang pernah menjadi milik mu. Tapi tinggalkan separuh untuk ku. Kerana tidak semua milik mu. Sekarang, bagi aku peluang untuk buat keputusan.

Owh ya. Ada sedikit berita mengejut. Maybe, blog stuyz akan didelete coz tetiba rasa macam tak larat nak mengupdate kedua-duanya. So, blog yuliezzz jer yang berupdate nanti. Why? Something wrong? No la. Just nak focus pada yang satu. Just anggap, aku juga boleh berubah.


No comments:

Post a Comment