Sunday, October 25, 2009

bengang


Baru balik dari melepak dengan kawan yang agak rapat dengan aku sekarang. Mesti tertanya kenapa aku tak mention nama si ‘kawan yang agak rapat’ tu kan? Dengan niat suci just turun ke pasar malam coz dia ajak. Then, kebetulan otak aku pun penat study untuk kuiz isnin ni so aku pun setuju. Mula-mula kitorang pegi kedai-kedai dekat mall. Ada la tujuannya tapi malas nak explain. Then, kitorang pegi ke misi asal. Beli makanan kat pasar malam then lepak kat kerusi batu dekat parking kerete blok D. Sambil makan-makan, si kawan ni pun menceritakan something yang membuatkan aku menulis entri ini. Something yang menyakitkan hati sebenarnya.

Just imagine, apa perasaan anda bila ada orang cakap jangan percaya pada anda??? Sakit hati tak? Bukan setakat sakit hati, bengkak hati jugak aku rasa sekarang nie. Aku bagai nak gila mencari jalan penyelesaian, tapi orang tu naik gila juga membuka jalan persengketaan.
Ada orang dengki ker aku kawan dengan si ‘kawan yang agak rapat’ tu??? Ker rasa tergugat? Terancam? What is in your mind actually??? Tell me true. Fine.

Jangan buat aku mula rasa menyesal. Jangan buat aku mula benci kamu. Jangan buat aku jadi bukan yulie nurafnie. Thanks to si ‘kawan yang agak rapat’ tu yang buat aku bertahan tanpa melawan. Sukar bagi aku berperang dengan perasaan sendiri. Penat. Letih.

Sudah la aku dihukum tanpa aku tahu sebabnya. Orang tu nak main belakang pulak. Kadang-kadang aku harap, aku pun akan mudah benci kau seperti kau membenci aku. Tapi Tuhan, plizzz. Don’t, make me that. Berfikirla secara matang yulie.

Demi Tuhan, jika aku yang bersalah hukum la aku dengan seadilnya. Dan jika aku sedang dianiaya, lindungi la aku dengan sebaiknya. Dan jika ini ujianMu yang ku tidak faham maknanya, berikan aku petunjuk seterang-terang nya agar aku redha. Agar aku terima dengan hati yang rendah mengharap ada hikmah disebaliknya.

Tak mau nangis lagi sebab benda macam nie. Tak mau fikir lagi. Tak mau ingat lagi. Did you get me??? Apa-apa hal yang bersangkut-paut dengan aku, pliz direct to me. Jangan blame sesiapa. And jangan ingat sesiapa cuba mengapi-apikan sesiapa. Don’t judge me like before coz I never did it. Sesiapa mampu berubah. Sesiapa juga mampu menjadi yang lebih baik dari hari ini jika kita memberi dan membuka peluang. Jadi, jangan melatah dan tersungkur kerana emosi dan ombak minda mu yang kelabu!

Kalau kau rasa kau betul, kenapa diam dan bersembunyi? Kalau kau rasa kau dah matang, ayuh face to face! Berbicara dengan all out.

Aku dah tawar hati. Let me stay away. Urgghhh! Damn it!

Kenapa airmata nie keluar? Stupid! Jangan nangis yul. Jangan. Be strong. Keep strong. If there are so many stars smiling at you, be the SUN and keep giving the shine. Erghhh. Just maaf bila aku tak mampu jadi yang sesempurna mungkin. Babai.

No comments:

Post a Comment