Tuesday, October 20, 2009

special entri for Trexx

Hari nie (19 Okt) dalam claz IT Project, aku sibuk on-line and chatting dalam facebook. Well, antara insan-insan yang chatting dengan aku at that time adalah jeng jeng jeng Kak Fie, Emelia, Dolly, and Athyrah a.k.a Trexx.

Menyentuh tentang tajuk entri nie, mesti ramai yang bertanya, why ‘special entri to Trexx’ ? Well, tengah chatting tue Trexx mintak pendapat. Rasa macam nak tulis balik dialog kami tue tapi sorry aku tak ingat. Kalau dialog mesej sure aku akan salin seketul-seketul. But never mind la, Trexx said ‘setuju tak kalau aku kata menyintai tak semestinya memiliki?’. Yah. Absolutely aku setuju. Aku just cakap, ‘Jika kita cintakan seseorang, maka merdekakanlah dia.’ Segalanya pasti akan berbaloi. Lambat atau cepat.

Tak ada manusia yang inginkan kekecewaan tapi itu tidak bermakna ada permit untuk kita wujudkan paksaan dalam mencapai satu-satu hajat dan impian. Percayala, kita seringkali meminta apa yang kita mahu tapi Tuhan akan memberi apa yang kita perlu. Anything happened with a reason.

Cinta? Huh! Kalau nak elobrate tentang cinta, terlalu general dan luas. Ok la. Bagi memenuhi permintaan Trexx yang nak aku tulis tentang benda nie kat dalam blog, so aku tulis jugak la.
Kalau aku ditanya apa itu makna cinta, aku akan jawab ‘Ianya satu perasaan yang datang tanpa dipinta. Perasaan yang datang tidak bersebab. Perasaan yang menyebabkan kita ingin menjajah perasaan si dia.’ Bila kita sayang, kita akan ada keinginan untuk tahu segala-galanya tentang dia. Even benda tu sesimple zarah. Segalanya terasa indah. Rindu, sayang dan cemburu. Yah. Felt it?

Tapi bila aku ditanya apa itu makna kecewa, aku akan jawab ‘Ianya satu azab dimana aku berasa lemas dalam debar mengharap dalam lautan kekeliruan. Perasaan sakit bila terasa keinginan aku bukan impian dia. Harapan aku bukan mimpi dia.’ Kita akan rasa, I want but I cant. Pernah rasa macam nie? Yah. Aku pernah. Almost two years ago.

To trexx, why asked me this? Did I miss something which I supposed to know? Come on…tell me what and tell me why. Desire to know it.

Satu saat kita akan rebah, tersungkur dan jatuh. Kita rasa macam taknak bangun. Give up. Lantak la. But, aku bercakap berdasarkan pengalaman. Its not working. Life must go on. Bila segalanya kelihatan kian hilang, ingatlah masa depan masih ada.

Something happened to me. In this year jugak. Dan aku memilih untuk berikan space selebar-lebarnya pada diri aku dan dia. Kita dah dewasa dan matang. So, berfikirla seperti itu. Hari ini, aku masih meneruskan liku hidup. Sebab aku tahu, seperti yang pernah aku kata ‘Tuhan takkan uji kalau kita tak mampu.’

Perasaan sering mengelirukan tapi hati tak pernah menipu. So, akal kita dikuasai oleh yang mana? Think about it.

As a conclusion, =p no matter happened hidup kena sentiasa ready. Mental kena kuat. Hati kena tekad. Tiada paksaan dalam perhubungan so jangan wujudkan paksaan. Keep loving and keep loving. Semuanya akan berbaloi. Itu pasti. Sebab takdir itu dihujung usaha kita.

Jangan sesekali berubah untuk memiliki cinta tapi berubahla untuk menjadi yang lebih istimewa. Athyrah, you’re someone special. Maybe not for world but for who love you as you are. As special as you. Who meant to be with you. Your destiny.

Trexx you are loved. Always. You get what you give. Athyrah you are remembered. Forever till the end. You smile with scaled with a kiss.

P/s ; blerrr tak? =p

No comments:

Post a Comment