Tuesday, November 17, 2009

talk about....

Sejuknyerrr. Mandi tadi rasa macam menggigil sedikit. Siap basuh baju terus pergi lab. Mencari bahan untuk additional knowledge for final exam. Subject current issues. Then balik bilik dengar lagu. Ambik mood kejap sebelum study.

Tetiba rasa rindu nak balik. Nak balik! Kadang-kadang rasa macam tak tahan stay kat kolej. Rasa sakit yang tak terluah. Rasa benci yang tak mampu untuk ku kata. Atas alasan, sabar. Rasa macam nak tenangkan diri. Kadang-kadang aku harap, aku hilang ingatan. Supaya semua boleh start from pure zero. Clear.

Ok forget it.

Dah seminggu lebih si kawan nie tak call or message. Rasa pelik sikit. Then tak lama lepas tu dapat tau nenek dia meninggal. Kelam kabut nak balik, handphone pun tinggal. Malam tadi baru sembang sikit. Lately, dia adalah antara orang yang concern pasal aku. Walaupun dia tahu, mungkin takkan berbaloi. Walaupun dia tahu, dihujung semua nie salah seorang akan rasa sakit dan yang seorang lagi rasa bersalah. Aku la tu kot. Tiga tahun. Cukup lama penantian awak tue.
Kalau la aku nakal. Mungkin best ada kekasih separuh masa. Tapi kenapa aku rasa aku nie polos plus bendul sikit kadang-kadang. Maybe taknak ambik risiko. So, aku just straight to the point. Kalau taknak, cakap taknak. Kalau tak sudi, cakap tak sudi. Jadi takda yang tertampi-tampi. Takda yang ternanti-nanti and takda yang sakit hati.

Cumanya, lebih senang menggunakan alasan persahabatan. Dan aku harap aku tidak membiarkan setan berbisik dan bertepuk keriangan. Mempengaruhi aku si anak Hawa.
Kita takkan tahu apa yang menanti dihujung. Dan kita sendiri selalu lupa pangkal kita bermula. People keep changing. Hari nie siapa saja boleh kata sayang. ‘deep of my heart you are special and I hope it never end…’ Esok plak cakap, ‘Kita ikut jalan masing-masing…puaskan hati orang lain.’ Ambik kau! Tersentap dan terkedu. Whats going on? Why? Erghh.

So dalam apa juga keadaan, trust yourself most! Berhenti berharap. Dan jangan beri harapan yang kita sendiri takda keyakinan untuk itu. Dalam apa juga perhubungan. Percintaan atau persahabatan. Dua-dua menyakitkan.

Hari nie. Aku la si yulie yang dah hilang percaya pada orang lain. Sharing is caring. Konon. Sharing is caring. Caring is loving. Macam sedap jer bunyi rima kat belakang. Apa kata kalau aku lengkapkan. Sharing is caring, caring is loving, and loving is NOTHING.

Dolly suka sambung ayat nothing menjadi ‘something planting…’ Sengal. Sumandak sorang nie suka buat aku gelak. Opss. Panjang umur. Dia mesej ajak makan kat mall. Ehmmm. K la. Daa.

No comments:

Post a Comment