Tuesday, November 17, 2009

thanks for reading


Disebabkan buntu nak baca untuk last paper for final exam, aku pun decided ajak Amy keluar pegi makan kat tempat biasa. Tempat biasa kami berdekatan dengan Taman U. Memang sedappp. Masakan Thailand tapi halal eaaa. Dan yang paling penting, berbaloi-baloi… murah!
Itu cerita pukul 6 petang tadi. Sekarang dah pukul 2 pagi.
Rasa lapar laa. Jap eaa. Nak call Dolly jap.
………………………………………………………………………………………………..
Updated:

Yulie : Wei, kamu buat apa?
Dolly : Study. Kenapa?
Yulie : Belum tidur lagi?
Dolly : Belum. Sekejap lagi.
Yulie : Dolly.. saya lapar nie.
Dolly : Jadi apa la kita mau makan?
Yulie : Kamu ada biskut kah?
Dolly : Biskut apa? Biskut kering ada laa. London Biscuit pun adaa. Mau?
Yulie : Ok jugak tue. Ba sekejap la. Saya datang.
Dolly : Bah.

Lalu handphone pun dimatikan. Ohw ya. Untuk pengetahuan semua, time nie Amy pun ada lepak kat bilik. Ada la sebabnyaaa. Personal kalau nak cerita kat sini. Tengah begayut kat phone Amy nie. So, aku just cakap;

Yulie : Aku nak pegi bilik Dolly nie.
Amy : Buat ape?
Yulie : Nak ambik biskut. Kenape? Kau ada biskut kat bilik ker?
Amy : Takde la. Ar, pegi la. Nak ikut jugak laa.
Yulie : Eh, tak payah la. Bukan lama pun. Aku nak ambik biskut pastu bagi resume yang dia suh aku buat nie then aku balik laa.
Amy : Betul?
Yulie : Iye laa. Lagipun Nescafe kat sini.
(Aku pun menuju ke muka pintu dan membiarkan Amy yang asyik bercakap ditalian. Sebelum melangkah, sempat lagi berpesan…)
Yulie : Kalau ada orang yang tak kenal ketuk pintu, jangan bagi masuk tau.
Amy : Sengal la kamu nie.
(Aku tersenyum sambil melangkah)

Sampai kat bilik Dolly tadi, macam biasa la. Terus kepada misi utama. Mencari biskut. Dolly pun memberi dengan murah hati. Siap bagi banyak pulak tue. Nescafe 3 in 1 pun dia bagi. Plus nesvita.

Sebelum aku melangkah balik, sempat jugak la kami menyembang sekejap sambil cuba menakut-nakutkan dia yang tinggal keseorangan di bilik disebabkan roommate kesayangannya dah balik kampung untuk bercuti. Dolly terus cakap, ‘Mulut tu jangan celupar yul. Saya tampar kau sana. Sudah la saya nie penakut.’ Sambil menutup kedua telinganya. Aku hanya ketawa. Seperti biasa, aku akan berkata ‘Cau cincau…’ dan Dolly akan membalas, ‘Cau cendol…’

Balik bilik terus membuka pembalut biskut dan celup kat air Nescafe. Ehmm. Sedap. Apa pun sedap bila dah lapar.

Tadi ada call Gja. My ex-classmate. Gja ada bagitau yang dia membaca blog aku. Katanya, baca blog aku nie macam baca novel. Eak??? Sempat juga dia bertanya, ‘Apa yang kau tulis tu, kisah betul ka yul?’ Sedikit kehairanan mendengar pertanyaan Gja. Dan dengan ikhlas aku menjawab, ‘Mestila betul. Ndakkan la aku boleh tulis reka-reka macam begitu ba.’ Terdengar ketawa Gja dihujung talian. Agak lama tidak berborak. Sejak masing-masing sibuk dengan pelajaran masing-masing. Aku di UUM. Gja di UMS.

Thanks kepada Dolly yang ofer handphone coz dapat panggilan free untuk kemana-mana talian Digi selepas penggunaan mencecah RM2.

Tercetus jugak sedikit kontroversi pasal statement aku kat facebook. Semua macam terasa hati bila aku mengeluarkan statement macam tue. Dalam hati mereka ‘Aku kah budak perempuan tue?’ Itu kata Zaza. Dan aku membalas, ‘Kau ker yang perasan comel?’ Zaza hanya tergelak. Ok, let’s forget it. Tiada siapa diantara kamu. Coz dia yang aku maksudkan, tiada disini. Jadi, harap ramai-ramai boleh tarik nafas lega.

Ok semua. Nak menyembang dengan Amy nie. Sayonara.

No comments:

Post a Comment