Tuesday, March 23, 2010

malas nak peduli

22 hb Mac… Isnin.

Tak tau kenape tiba-tiba aku macam marah dan sangat marah after on-line hari nie. Eh, marahnya aku. Kepada yang berjaya buat aku marah, congratz babe! You did it.

Ada yang cakap aku nie baik sangat. Tapi tak kira la baik atau tak, aku dah malas. Sekarang aku nak slow down jer. Lantak kau la.

Jangan tanya kenapa aku tak senyum. Jangan tanya kenapa muka aku ketattt. At the time bila kau perasan semua tu nanti, kita seri satu sama!

Yes, I’m not the best. Yes, aku tak sempurna. Yes, I’m not the top one. Yes!

Balik dari campus dengan mood yang sangat penat. Balik bilik nak rest kejap and nak mandi plus solat. Pastu dapat call dari kawan sorang tue suruh pegi office. Dan friend…tolong tahu aku tak suka perkataan ‘terhegeh-hegeh!’. Apa lagi kalau aku dah jelaskan keadaan aku time tue. Aku penat tapi aku takmau merungut. Aku penat dan aku just bagitau dengan harapan ada sedikit pengertian sebab kau kawan aku. Dear friend, kalau baca nie. Pliz pliz pliz, jangan sebut lagi.

Balik dari office aku tidur kejap. Baru nak lelap, dapat call lagi. Tapi takpala, since orang tue penting dan bermakna. Menyembang macam selalu then suddenly kami argue with something. Shit!

Then dia sent message.. said sorry and so on. Bila aku marah, aku malas nak tuang minyak. So, aku diam. Pastu message lagi. Erghh. Can you please just shut up?!

Kenapa marah sangat nie yul? Cuba belembut sikit. Aku cari message yang dia pernah sent before;

Aku lebih suka menghargai kejujuran, keranan disitu tercipta kemesraan…Dan sayang pada kesetiaan kerana di situ tercipta kerinduan dan setia pada kepercayaan kerana disitu ada dia…

Message sending……

After satu minit, aku dapat message yang sama. Then dia call and said sorry dengan serendah-rendah egonya. Owh. Tak touching pun cuma malas nak memanjang dan melebarkan cerita. Let it go. Ok, deal. Jangan buat lagi!

Fuh! Nampaknya hari nie bukan milik aku. Banyak yang tak kena. Start from malam nie, rasa macam nak bertapa kat bilik jer. Nak baca buku and buat benda-benda yang tak perlu melibatkan ramai orang.

Nak fokus pada study and BAKSIS jer. Selain tue, pliz jangan menyelit dalam episod cerita ini. Aku bosan! Nak merajuk, sila merajuk. Nak marah, sila marah. Nak menjauh, ar.. dipersilakan dengan segala hormatnya. Aku dah penat nak depend kau.

Sekarang, ikut group masing-masing. Yang tua, berdiri kat belakang sikit. Tepi kak..tepi kawan-kawan. Bagi laluan. Bagi orang muda yang sempurna dan cukup sifat lead kita kat depan. Takyah nak menyibuk dan tak payah ambik tau. Kalau nampak, buat-buat BUTA. Kalau dengar, buat-buat TULI. Kalau simpati, buat-buat TAKDA PERASAAN.

Titik. Bye.

No comments:

Post a Comment