Wednesday, January 27, 2010

semalam yang bercalar

Sekarang aku kat foyer FTM. Tengah menyiapkan tugasan untuk present esok. Argh! Tak suka. But terpaksa tabahkan hati. Kelas tadi pun agak boring. Bukan agak tapi memang tersangant dan teramat memboringkan. Sabar jer la aku menunggu sampai pukul dua.

Ok forget it. Ni aku nak cerita pasal hal semalam. Dah setahun berehat dari maen futsal, sem nie kami kembali dengan semangat baru. Mungkin sejak aku pegang jawatan as JPMDPP, aku dah takda masa nak turun gelanggang. So, semalam Amy ambik bola kat ofis. Petang tu ajak Yani and geng-geng JPM junior untuk beat dengan kitorang. Pelawaan yang berbaur ugutan kata Yani si presiden muda kami. But, masa maen tue, cuma ada Yani, Yaya and Mai wakil bagi JPM junior. Mula-mula rasa macam dorang terpaksa jer join maen coz aku cakap, 'Kalau takda wakil JPM baru, jangan harap kami nak jejak kat bilik JPM lagi and jangan contact kami lagi.' Lebih kurang macam tu bunyi ugutan to Yani.

Apapun, masa maen aku rasa aku dah takde stamina. Rasa macam Yani and Mai yang bertenaga sangat. Sambil gelak-gelak kejar bola. Memang enjoy. Masa tue aku satu team dengan Trexx, Yani, Yaya and Mai. Pendekkan cerita, kami kalah! Tapi menang gelak. Masa tue memang nampak perangai sengal setiap orang. Paling tak boleh lupa masa Yaya jadi goal keeper and Yani jadi defend, aku sibuk nak jadi striker tapi budak bedua tue menari-nari kat belakang sambil menunggu bola sampai. Tak jadi strategi aku tengok kesengalan dorang. Aku spontan tegelak.

Then, after maen kami terus pergi cafe. Tengah on da way nak pegi cafe, sempat lagi mengutuk orang yang tengah exercise + dating. Memang nakal.

Tengah makan, kami menyembang. Time tue hanya pasukan aku. Yang lain dah blah awal-awal sebelum pegi cafe. Kami menyembang pasal JPMDPP. Pasal leadership Yani. Kami advice Yani. Tapi aku rasa dia preasure. Dan aku plak hampir terlepas cakap. Mungkin aku hampir lukakan hati Yani tapi nasib baik aku control. Memang aku tak patut sentuh hal yang takda bukti. Memang tak patut. Godddd. Bodohnya aku!

Balik bilik lepas tue, aku mandi but masa mandi rasa macam guilty dengan Yani. Rasa macam stupid sangat. Rasa macam dah mengguris hati gadis kecil itu. Siap jer mandi and dalam keadaan masih berkemban, aku capai phone and call Yani. Yani said dia kat bilik and baru habis solat. Aku pun stret to da point mintak maaf. But kenapa aku dengar suara Yani macam lain? Macam??? Owh plizzzz. Yani don't cry.

Yani said dia tak pape. Sempat lagi dia guna alasan, 'Biasala kak, lepas sembahyang memang nangis.' Yah, maybe. But IDTS.

Rasa macam nak stret cari Yani time tue but dia ada meting budak Law jam 9 dan aku plak kene jumpa Ustaz Naim jam 10. So, yang paling termampu waktu tu hanya la advice dan pujuk Yani to keep strong. Hampir 10 minit becakap, aku rasa Yani dah tenang sikit. Badan aku pun dah rasa kering dari air mandian tadi.

Lepas cakap dengan Yani, baru rasa lega. Baru rasa bersalah tu hilang. Tuhan. Apa yang aku dah buat. Langsung tak pro! Stupid.

To Yani, nothing to think yang bukan-bukan. Pesan akak, be a good leader coz you deserve for it. Jangan biarkan Yani tewas dengan keadaan tapi Yani la yang perlu tewaskan keadaan.
I will always be with you. Promise!

No comments:

Post a Comment