Monday, May 24, 2010

sejam lebih dengan Beten

Malam tadi menyembang panjang dengan Beten. Adik angkat BAKSIS kg. Kinapulidan. Budak tue memang kelakar jugak. Tak berkesempatan menyembang panjang masa kat sana hari tue.

Masa on call dengan Beten, dia tengah jaga kedai sebab mak angkat sedang bermesyuarat. Sejam lebih bercakap dengan Beten, macam-macam cerita terkeluar.

Ada sekali tu masa becakap dengan mak angkat, aku diberitahu yang si Beten nie takut keluar sorang-sorang. So malam tadi sempat jugak mengusik Beten. Aku tanya, 'Kenapa takut keluar sendiri-sendiri?'. Beten jawab, 'Tidak berani nieh. Mana tau kena culik.' Spontan aku tegelak.

Bila Beten dapat tau aku ada menyembang pasal dia dengan mak angkat, bukan main lagi dia sibuk nak tau. Aku just jawab, 'Adalaa, mana boleh bagitauuu.'

Seronok menyembang dengan Beten nie. Sebenarnya kalau boleh nak menyembang dengan semua adik-adik Tari Kirana. Tapi tak sempat.

No comments:

Post a Comment