Wednesday, September 16, 2009

aku sedar

Baru balik dari pasar malam changlun terus berlari pegi cari toilet. Perut terasa sakit sangat. Lama giler aku duk mencangkung kat toilet tue. Saat aku taip entri nie, tangan teketar-ketar. Maybe sebab penat ‘membuang’. Hahahaha. Pastu Amy datang ambik makanan yang dia pesan kat kitorang tadi. Kitorang means aku ngan Kak Long. Then, dia bagi kad Raya dari Kak Fina. Rasa pelik coz kad Raya dia macam berat. Sekali aku bukak, ehmm…patutla. Kak Fina siap tampal duit syiling 20 sen, 10 sen and 5 sen. Kononya duit raya. Hee. Ok, aku nak share ucapan dia kat sini.

Assalamualaikum..
yulie oh yulie. Hehe.
  • First, of course kenalah ucap dulu: SELAMAT HARI RAYA! =)
  • Second, mustilah kena mintak maaf, kalau ada berdosa pd yulie. Termarah, tertinggi suara, dan segalanya yang ter-ter.0-0 ya.
  • Semoga yulie terus tabah menghadapi dugaan hidup. Suatu hari, semuanya akan berbaloi juga.
  • Blog musti update! Hee..
  • Banyak lagi nak cakap, but right now, this is it.
  • Take care!

Aku suka ayat nie ‘Semoga yulie terus tabah menghadapi dugaan hidup. Suatu hari, semuanya akan berbaloi juga.’ Why? Coz, I feel something yang cuba disampaikan. Macam ada maksud yang mendalam. Dan hanya orang yang membaca maksud hatiku sahaja yang akan mampu mengungkapkan itu. Wah gitu!

And for my besday wishing… aku suka Trexx punyer. Sounds like this;

Yulie!! Happy Birthday! Huhu Moga ko sentiase kuat mghadapi dugaan hidup. Itu jak pesanku. God bless u! N im glad that I know u! haha there’s much I can learn 4rm u. All da best yulie in life, may happiness always b der 4u. N d0 pr0ud of who u r! U r someb0dy! N0t just anybody, bt s0methink in u makes u special! Just b urself!

Wah! Ok. I’m somebody. Thanks trexx! Dalam pada aku cuba melarikan diri dari kamu semua, aku sedar yang kamu mendekat. Dalam pada aku mencari yang lain, aku tahu aku tidak tersisih. Hanya kerana aku yang menjauh. Hanya aku!

Life is circle. I believe that! Whatever you do, it will come back to you. Lambat atau cepat. Ia pasti. Samada yang back itu kebahagian atau penyesalan, pastinya ia berbaloi dan setimpal dengan apa yang kita pernah buat. So, think about that.

Dan siapa yulie nurafnie hari ini, adalah seiklas yul yang kamu kenal. Jika begitu aku di mata hatimu, jadi sebanyak itu lah aku yang akan membekas dalam kotak ingatanmu.

Thanks for judges!

No comments:

Post a Comment