Wednesday, September 9, 2009

antara kawan dan kekasih

Bukan dah tak sayang apalagi berubah hati. Once I said I love, its mean truly. Cuma kadang-kadang kita perlu akur dengan keadaan. Ok. Stop saying that you are getting forgotten. Itu ker yulie nurafnie yang awak kenal selama nie??? Hanya kerana satu kesilapan, dan mudahnya yang indah dilupakan.

Hidup bukan bergalas dengan hanya sekilo tanggungjawab dan komitmen. Dan hubungan yang perlu dijaga dalam hidup ini bukan hanya cinta. Someone was asked me, ‘antara cinta dan teman…kau pilih yang mana?’ Well, soalan yang simple tapi rumit untuk dijawab jika kita benar-benar tersepit diantara keduanya.

Jawapan aku, aku mahu berkorban sehabis daya ku untuk si teman yang amat ku sayang. Dan aku mahu si cinta mengerti hadirnya satu kesempurnaan bagi ku. Si teman yang mengajar aku erti ketawa lebih dulu dari si cinta. Dan bererti untuk menjalin sayang dengan si cinta bukan la dengan syarat aku perlu behenti menyayangi si teman. Di antara dua ini, aku memilih untuk membutakan hati ku. Supaya kedua-duanya terluka bersama ku. Agar kedua-duanya sedar betapa aku derita tanpa salah seorang daripadanya.

Merajuk si teman membuat aku menjauh hati. Terguris hati si cinta menjadikan aku tidak keruan.

Betapa aku menghargai kejujuran yang kau beri. Tiada yang menjadi impian selain rahmat kasihMu Tuhan. Yang terbias menyinari sekeping hati seorang insan bernama teman.

Kehadiranmu menyentuh kalbu. Menyalakan obor pengharapan. Setia ku takkan luluh dalam kesakitan. Tumbuh subur dalam doa ku.

Betapa aku mensyukuri ketulusan dalam berkasih. Cinta yang semakin kesamaran kau gilap cahaya kebahagian. Tulus keikhlasan menjadi ikatan dengan restu kasihMu Tuhan.

Kehadiranmu mendamaikan hati yang dahulu keresahan. Cinta ku takkan pudar diuji dugaan. Mengharum dalam harapan.

Jadi, tolong fahami. Ku minta di mengerti. Untuk si teman, jangan kata kau ku tinggalakan. Untuk si cinta jangan sebut kau ku abaikan. Andai kamu tidak membaca dalam bahasa hati ku, berhenti sebut sayang aku.

Ku benar-benar cinta. Ku sungguh-sunguh sayang. Ku amat-amat perlu. Kamu…. Sayap-sayap ku.

No comments:

Post a Comment