Wednesday, September 16, 2009

malam 25 ramadhan

Sekarang tepat jam 3.30 am. Sekarang kat bilik Amy and Kak Fina. Tengah cari bahan untuk assignment. Erghh. Mata dah ngantuk sebenarnya tapi si budak Amy nie beriye paksa aku stay kat bilik dia untuk siapkan assignment aku. Ok fine. Aku dah cari bahan. Sekarang boleh tidur tak??? Ar? Takleh lagi? Ok. Nak tunggu sahur plak dah.

Kak Dayah tengah tidur. And tetibe mata dia bukak suh kitorang masak nasi. Excuse me?? Tak dengar la.. Lalalala. =p. Rasa macam dah lama tak duduk menyembang dengan dorang nie. Rasa macam dah lama terperuk dalam bilik buat hal sendiri. So, nak luangkan sikit masa. Dah tak mau buat orang terasa hati and duk menyindir aku itu dan ini. Takpe la. Aku tak marah pun. My fault. Tapi bagi orang yang tak paham, and tak sudi nak paham, boleh blah! Aku tak perlu pun sekutu macam nie and takda maknenye…

Adik aku yang dua orang tue dah sampai kat Sabah untuk sambut raya. Tapi aku, pilih jalan aku. Ada yang cakap aku ada problem dengan family. Hellooo. Tolak lima markah. Anda silap, bad try! Game over. Aku anak yang baik k. Lagipun mak aku faham perangai anak sulung dia nie. And aku tersangat memegang kepercayaan dorang kat aku. Selagi apa yang aku buat tu betul, dorang on jer.

Dalam tak sedar, dah masuk 25 hari umat Islam berpuasa dan setakat nie alhamdullilah puasa aku takde lagi yang teetttt!!! Hee. Jangan jeles ye wahai semua kaum hawa…Harap-harap dapat puasa penuh.

Tak sabar nak main tepung buat kuih raya kat rumah Mira nanti. Bakar lemang. Main meriam buluh. Rindunya buat semua tue. Since aku tumbuh sebagai sumandak nie, aku dah tak pegang carbarte. Malam raya sibuk tolong mak masak itu dan ini. Gosok baju raya sambil dengar takbir.
K la. Hajat aku, selagi tak bergelar isteri orang nak main sume-sume tu untuk kali yang terakhir. Takut lupa. Nanti takleh plak nak ajar anak-anak aku main sume benda tue. Taknak la anak i ketinggalan zaman kan. Huishhh. Apa yang aku duk merapu nie. Bawak mengucap yul…

Arghh. Mata dah berat nie. Kak Fina tengah tanak nasi and prepare untuk sahur. Bleh tak kalau tak nak sahur? Ngantuk la. Ar? Takleh? Jahat la korang.
Takpela. Nak tidur jap. Daa.

No comments:

Post a Comment