Sunday, September 27, 2009

messages


Dua tahun lalu. Aku ada satu kisah. Aku ada satu cerita. Dimana aku…dan dia…kini dalam ingatan. Abadi dalam kenangan. Terasa ingin ku kongsi disini. Sebab masih ku simpan sejak malam itu. Dua tahu lalu. Messages...

As’kum..mf klu sy mengganggu awk..yul sy nk mnta mf atas apa yg brlaku..sy akui pe yg trjadi brpnca dr sy..mgkin da xde ruang lg tuk sy di hati awk..cume pe yg sy nk awk mfkan kslhan yg sy lkukan trhdp awk..sy brsyukur krn dpt brkwn gn awk dlu..wlupun skjap, ia ttap mmbri ksan yg byk dlm hdup sy…kdg2 sy trluke atas tndakan sy sndri..tp bg sy, itu lbih baik dr melukekn hati org laen..sy brhrp sgt agar awk mmaafkan kslahan sy..moga awk brjumpe dgn lelaki yg sesuai dgn awk. Takecare yul.

Aku miliki separuh hati berbentuk cinta namanya..walau kau jauh..aku sentiasa mencintai mu..ingin aku imbas kembali memory..walau kau jauh..aku berjanji terus merindu..walau dipisah lautan biru..aku mahu kau tau aku mencintai mu..seperti cinta ini yang terbuku..you don’t know how I love you, I want tell you, I need you..and tell you I’m sorry..i tell you secret..and now you can ask me a question..and lets go back to the star..please tell me you love me..come back and hold me..you know I love you so…

At this time, aku membaca mesej ini mungkin bukan dengan perasaan seperti apa yang dia sedang rasakan ketika dia menulis itu. Still ingat lagi, waktu nie aku dah baring kat atas katil. Tengah mengantuk. And yes, masa nie.. hati aku dah terubat sedikit atas apa yang dah jadi antara aku dengan dia. Dan ketika itu, aku tidak lagi mengharap apa-apa. Mungkin sebab aku sedar, aku tidak yakin..aku takut. Dan aku membiar ia berlalu. Aku membiar tangan yang menghulur itu tidak bersambut. Dan mesej darinya lagi..

Kau datang bagaikan mimpi..kau hadir tak kusedari..sekian lama ku nanti kau disisi..mungkin kehendak Illahi..segalanya ku jalani..biar lelap tidurku di pelukmu..

Aku kah yang buta atau memang bukan jodoh kita??? Aku kah yang salah atau Tuhan hanya menguji dan kita tewas dengan takdir yang sepatutnya berakhir dihujung usaha kita? Aku melukakan..yah aku. Tapi sebenarnya aku melukakan hati kita. Dan kau tidak pernah tahu itu sebab aku tidak mampu membuat kau mengerti. I was miss you like crazy.

Aku ada dia. Tapi aku bukan milik dia. Aku ingin dia. Tapi aku tahu aku takkan mampu. Aku mencintai seseorang bukan kerana diri orang yang dicintai itu tapi kerana bagaimana dia membuat aku merasa dicintai.

Kita akan dapat memberi tanpa mencintai tapi kita takkan sesekali dapat menyintai tanpa memberi.

Aku pernah dengar satu cerita bagaimana seorang kekasih menghukum hati si gadis dengan menggantungnya tidak bertali dengan alasan mahukan si gadis mencari yang lebih baik dari dirinya. Yah. Si gadis terluka pilu. Namun separuh hatinya berkata, dia bangga dengan keputusan lelaki itu kerana dia berkorban demi kepentingan si gadis. Dan hari demi hari, masa itu berlalu. Menghapus sisa kenangan lama dengan memori baru yang kian tumbuh bercambah di hati si gadis.

Jika si gadis pernah berasa bangga dengan keputusan kekasih lama nya, kenapa dia sendiri tidak mampu membuat kekasihnya bangga dengan membuktikan dia juga boleh berkorban dengan mengenepikan semua yang menjadi sangkaan kekasihnya??? Adakah kerana yang sedang mekar itu kian membunga dihati? Tapi yakin kah kau wahai si gadis, ianya akan kekal memberi harum?

Well. Ramai yang bercinta bertahun-tahun, putus juga. Dan aku… yang selalu menjadi teka-teki mereka. Ok. what if this message said..

Saya rindu awak yul…

Dan aku membalas

Tolong berhenti berharap..

Dia..

Kenape mesti macam nie? Dah tiga tahun..

Aku..

Kalau cinta itu pilihan, saya akan pilih awak. Tapi cinta itu ketentuan. Dan hati saya kata tidak untuk awak.

Dia..

Saya memang tak boleh menang kalau nak dibandingkan dengan dia.

Aku..

Itu bukan soalnye

Dia..

Saya tetap tunggu lagi

Ok, itu mesej dari si Mr. S.

Ini mesej malam raya tahun lepas. Dari si Mr.A.

Ok..syg..cne da ok ke dmam tue?

Ok. Cukup. Itu yang paling simple yang berani dipublishkan. Yang lain, hee. =0. Biar aku sorang yang baca dalam inbox messages.

And about this message. Terharu dengan mesej macam nie.

Ingin ku kirim bunga.. bunga kan layu.
Ingin ku kirim salam.. takut yang disana tak rindu.
Ingin ku kirim sayang..bimbang hati keliru.
Ingin ku kata I luv u.. ku tahu disana takkan mahu.
Ingin ku curi hatinya.. ku mengerti ada insan yang lebih dulu.
Ingin ku menumpang sayang.. Namun dia bukan seperti itu.
Ingin ku gubah puisi.. yang ada namanya dalam lagu.
Ingin ku.. Ingin ku.. Teringin aku.. Beritahu..
Hati ini sudah lama jadi milikmu.
Ingin ku.. Ingin ku.. Teringin aku.. Berlalu..
Buang kau jauh dalam mimpiku.
Kerana anganku cuma anganku.
Kerana dirimu ada dirinya.
Bukan inginku..bukan anganku..
Maafkan hati ini.. ampunkan perasaan ini.. ku tidak rela.. ia jadi begini..

Hemhh. Yah. Aku mahu seorang yang bijak berpujangga. Tapi, mungkin bukan kau wahai si pujangga.

No comments:

Post a Comment