Sunday, September 27, 2009

its not like that

Beberapa hari sebelum nie, kitorang jumpa. Mungkin dah lama tak macam nie. Tanya khabar and elses. Rasa kekok plak. Aku try sebaik mungkin buat situasi lebih selesa. And suddenly, dia tanya pasal orang lain. Pelik. Apa yang dia fikir tentang aku dengan dia? Mungkin kah sebab dia ternampak hari tu dia ada dengan aku. Mungkin kah ada gambar lama kami yang ditayang kat internet? Dan kau tidak mahu mendengar penjelasan dari aku?

Rasanya tak perlu jugak kot. Yah. What for. Bukan dah putus asa. Cuma, biarlah. Mungkin kau bahagia sekarang. Dan hanya aku yang masih menangis bila hati merindui mu.

Hati nak jumpa tapi dengar suaranya pun aku dah rasa macam nak lari jauh-jauh. Hati kata tidak, tapi bila ingat saat hepi kita, aku tak nafikan aku masih sayang. Betul la kata orang ‘semakin bibir kita menjerit menyebut benci, semakin hati kita berkata masih sayang’.

Masa jumpa tue, kitorang tak banyak cakap. Apa lagi nak berborak mesra. Ker…kita tak patut jumpa sebenarnya? And lagi sekali tanya pasal dia, I said ‘aku tak tau la…’ owh. Why tanya orang lain nie? orang yang kat depan mata nie taknak tanya ker???

I just tahu, dia jatuh sakit hari tue. Patut la masa cakap, suara macam lain. Nak tanya, tapi muka macam ketat. Ok. I just want to say… I worry about you, I care about you. Did you get me??? Faham tak?

You know something… try to remember everything coz you said aku dah lupa everything. Aku dah tak macam dulu. Kenapa complicated sangat nie? Lemas nye.

Boleh tak kalau muka tue jangan ketat sangat? Cakap tue elok-elok sikit.. Bunyi macam merajuk. Tapi pe sal plak? Asyik nak ajuk cakap orang jer. K fine. Take your time. Give you space.

Time’s up. Bye. Dia said ‘take care.’ Hati aku kata, ‘ikhlas kerrr?’. Nak jer aku cakap, !@#$%^?. Ok. I said ‘Take care too. Jangan lupa makan.’ Dalam hati, ‘I gonna miss you there.’

And right know.. I miss you like crazy. Tell me why.. don’t ask anymore. Coz its not like that. Aku + dia ≠ aku + kau.

No comments:

Post a Comment