Thursday, September 17, 2009

salam lebaran

27 ramadhan. Dan sekarang aku kat bilik. Yes, just wake up. Almost 1.30 pm. Memang serabai sikit perangai aku. Tapi, jangan beri gelaran ‘anak dara #@%!’. Coz malam tadi aku tak tidur pun. Dalam kira-kira nak pukul 12.00 tengah malam, aku ngan Amy tengok cerita ORPHAN. Pergh. Cerita tu sangat mencemaskan. Amy sampai terjerit-jerit. Yang aku plak tutup muka dengan bantal pastu mata terintai-intai kat skrin. Can you imagine that. Tak nak tengok balik cerita tue. After tengok cerita tue, main game kat labtop Amy. And jawab kuiz kat facebook. Sengal la.

And dah tak tau nak wat ape. Cuba untuk tidur tapi tak dapat lena. Pukul 5 lebih, kak Fina suh bangun sahur. Sebenarnya rasa kenyang lagi and malas nak sahur tapi fikir-fikir balik, first, takut Kak Fina kecik hati coz dia dah besusah payah beli nasi and masak lauk. Second, Kak Fina dah nak balik Sabah pagi nie and bertolak pegi airport lepas subuh. And third, this is our last sahur together as a UUM student.

Kak Fina terus ambik tuala pegi mandi lepas dia selesai makan. Aku ngan Amy sedaya upaya menghabiskan lauk sardin masak dengan sayur kobis yang Kak Fina masak. And sembang-sembang pasal family. Then, tiba la saat untuk Kak Fina pergi. Ceh! Ayat macam suspen jer. Babai Kak Fina… Selamat Hari Raya!

Aku pun balik bilik kumpul kain baju dalam baldi untuk basuh machine. After that, baru try tidur. Kira-kira dalam kul 7.15 am. So, tak heran la kan kalau aku bangun tengah hari buta.

Malam nie, giliran aku plak meninggalkan bilik aku nie. I gonna mis my bantal peluk a lot! Rasa macam nak bawak. Tapi, agak-agak la kan. buat malu kaum kerabat jer.

So, start from 18 September sampai la 25 September, tiada entri yang akan di post. Doakan aku selamat pergi dan balik k.Aku akan merindui insan-insan yang sentiasa dalam tangkai ingatan ini.

Maaf ku tak bisa katakan, maaf ku tak bisa lafazkan. Maaf ku tak bisa sebutkan. Aku sayang kamu.

Kamu tidak bersuara, tapi aku dengar kamu. Kamu tidak sentuh, tapi aku rasa kamu. Kamu tidak pandang, tapi aku lihat mata mu. Kamu sayang aku.

Selamat Hari Raya Dear.

No comments:

Post a Comment