Thursday, April 22, 2010

akhirnyaa

Last nite tidur dalam pukul 10.30 pm. TER-tidur kat bilik JPM sebenarnya. Dah tak larat nak bangun merangkak ke bilik. Salah siapa? Salah Diah yang mengajak aku ke situ. Die yang beriye nak ambik movie dari Trexx. Last-last aku yang 'Tewas' dalam kepenatan setelah beberapa malam tidur hanya 3-4 jam.

Maaf kepada beberapa individu yang terpaksa melakukan tugas-tugas penting tanpa aku. Siap post kat FB lagi cakap jangan ganggu. Kalau ada yang kata statement tu poyo, sila kan cakap. Aku tak marah coz dulu aku pun pernah fikir macam tue. Tapi once kau rasa di tempat aku, mungkin kau akan faham. Bila kau tengah lepak dengan member-member and dapat mesej, 'yul katne sekarang? Ada benda nak bincang laa. Urgent.' Tak sempat nak fikir, kawan yang duduk kat sebelah plak sindir, 'Biasa laa. Orang penting.' Saya kisah sebenarnya dengan semua benda yang berkaitan dengan saya.

Maaf jugak kepada yang call aku and dengan selamba badak-nya aku ignore call tue. Sebab pada aku, aku dah cakap 'jangan ganggu means JANGAN. Harap sangat faham.

Lepas tidur 12 jam, baru rasa sihat dan bertenaga balik. Ceh. Balik bilik dalam pukul 10.30 am. Kemas bilik, basuh baju and mandi. Pastu terus pergi ofis jumpa Abang Mizi untuk update ape yang perlu. Masuk jer ofice Kak Liza terus cakap, 'Lama tak nampak...Mana pergi?' Jawab simple, 'Ada exam la kak...' Then abang Mizi pun cerita pasal kes TER-ambush aku yang masih dalam selimut masa kat JPM tadi. Dah la datang dengan pengetua plak tue. Malunyaaaa. Nasib baik la masih tertutup apa yang patut ditutup. Thanks kepada pemilik selimut tue.

Sepanjang tempoh aku tak update blog nie, beberapa aktiviti adalah seperti senarai di bawah ;
  • Yaya ajak pergi mandi sungai kat Bukit Wang bersama Diah, Yani and Ninie. Berangkat seawal 7.30 am. Siap beli Nasi lemak and roti canai lagi. Seronok! Balik dari Bukit Wang singgah C-Mart beli barang. Then bergegas balik untuk hantar assignment. Thanks Yaya coz hantar akak. Lepas tue balik bilik gunting rambut Yani. Takkan lupa detik itu.
  • Exam aku start 17 hb. So sepanjang tempoh sebelum tue, aku dihantui dengan kerisauan plus sedikit stress. Tapi ada dua orang budak yang selalu buat aku lupa apa-itu-stress? Yaya dengan Diah. Datang bilik lepak layan cerita korea plus gelak-gelak. Owh ya, pagi tadi Yaya ada exam. Malam nie Diah plak.
  • Kak Dayah ada ajak pergi Danok. Warghhh. Mereka pergi pada waktu aku nak exam. So, aku terpaksa lupakan impian tue.
  • Paper exam Network Security yang susah! Rasa macam sia-sia study. Ini bukan statement aku semata-mata. Tapi jugak diakui ramai. Kita serupa. Mr Ali Yusny, lain kali tak payah susah-susah bagi tips. Lagi susah aku rasa soalan tu lepas compare dengan tips yang sir bagi..
  • Petang semalam got presentation Network Project. We did well walaupun aku rasa aku tengah present dalam mamai plus sakit hati dengan soalan Network Security. Thanks Zaza. Thanks Ririn.
  • Lepas presentation, Mr. Tajudin ajak pergi Jitra. Secret Recipe. Sedap! Lagi sedap sebab kena belanja. Balik kolej lepak kat JPM sebab hantar order Yaya dan Trexx. Continue dengan cerita kat TV3 AdamMaya.
  • Then....malam tadi Diah datang masak maggie. Sambil mengumpat tengok FB. Tengok web gambar kawin. Maklumlah. Diah kan bakal ratu-sehari. Korang patut tengok perangai dia kalau tunjuk gambar kawin. Aku dah naik risau. =P.
Dan begitulaaa. Sekian.


No comments:

Post a Comment