Tuesday, July 13, 2010

saat pertama kali kita

Malam tu ada perjumpaan antara JPM dengan penghuni blok E, G dan H. Malam tu aku termasuk dalam kalangan JPM. Sesi memperkenalkan barisan JPM baru dan perlantikan ketua blok serta ahli jawatankuasa blok. Aku berdiri betul-betul kat bawah tiang lampu gelanggang badminton membelakang dengan parkir kereta.

Aku nampak wajah-wajah yang memang aku dah sedia kenal. Macam Amy dan Afni. Then aku nampak dia dengan muka yang polos duduk kat belakang. Sebelum tu masa dia perkenalkan diri, aku rasa (eh bukan aku sorang tapi kami semua rasa) lucu. Sebab perangai dia yang spontan.

Thennn, aku dengan Yue dan yang lain-lain duduk kat kerusi batu bawah rumah Pn. Mala felo blok G. Kami menyembang. Aku argue something. Dia jawab bersahaja. Tapi cara dia tu buat semua yang ada kat meja tu rasa kelakar. Walaupun baru kenal hanya pada ketika itu, kami semua dah boleh bergelak ketawa sama-sama.

Tapi masa tuuuu, persahabatan diantara kami semua ibarat kain putih yang belum ada corak dan warna. Masa yang berlalu memerangkap kami dalam konflik yang tidak berpintu keluar. Sepanjang saat itu, masing-masing cuba mengawal apa yang sudah sedia berombak supaya tak ada yang rasa terpukul.


No comments:

Post a Comment