Monday, July 19, 2010

that day

Perasan tak, perasan tak nie entri yang ketiga untuk hari ni? Sebaaaab aku takda kerja nak buat kat ofice nie.

Okeh.

Tahun lepas masa aku sedang dalam bas dengan seorang kawan nie, kami dengar lagu yang katanya sangat menyentuh hatinya.

Setiba dipersimpangan
Langkah kita tak lagi sehaluan
Bermula disaat itu
Tidak senada irama dan lagu

Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti

Kau telah jauh, jauh dariku
Tiada ruang dihati buatmu
Namun harusku akui
Ada ketika di minda kau menjelma kembali

Sekali sekala ada
Ada rindu yang datang tiba-tiba
Tak mungkin kerana sayang
Cuma terganggu oleh perasaan

Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti

Aku still ingat kata-kata dia. Kata-kata orang tengah kecewa. Time tu, muka dia sangat confius dengan perasaan sendiri. Aku rasa dia sendiri tak tau apa yang dia nak. Menerima tapi tak memberi bukan cinta namanya dear. Kau cuma terlalu kecewa dan mengikut perasaan.

Kau kata kau bahagia? Boleh aku tanya, apa makna bahagia mengikut fahaman kau? Boleh? Sila jawab.

Kau tak bahagia tapi kau tak rasa kau tengah derita.

Sebagai kawan, aku just boleh berdiri jauh-jauh. Antara kita kan ada gap. Lupa kah?

Aku dah tak concern cuma teringat balik sesuatu yang kalau-kalau aku boleh betulkan, rasa bersalah tu tetap menerpa.

Apapun, kita tunggu-kita lihat.




No comments:

Post a Comment