Friday, August 28, 2009

bersuara la

Aku perasan dia cuba mencuri perhatianku. Aku perasan dia lebih alert tentangku. Aku perasan dia ingin menjadi sebahagian dari tawaku. Dan aku mendengar ceritaku dari temannya. Aku perasan dia cemburu melihat aku dengan yang lain.
Aku tahu dia membaca kisahku. Aku tahu dia mahu menjadi kisahku.

Tuhan, buka kan la pintu hati ini sekali lagi. Berikan aku peluang untuk memberi dia ruang. Teman tawa ria ku. Jangan biarkan aku mengecewakan hanya kerana aku pernah dikecewakan. Jangan musnahkan impiannya hanya kerana impianku yang telah musnah.

Berikan aku ruang untuk memilih yang terbaik untuk kita. Dan berikan aku masa mengumpul kekuatan memekakkan telinga mendengar cerita hitam mu. Tuhan lebih mengetahui hatimu dan hatiku. Mereka mampu membaca namun gagal untuk mengerti. Tersilap tafsir, permusuhan terukir.

Dalam ramai, aku sendiri. Ku sangka aku sendiri. Rupanya, dalam dekat kau memerhati. Kenapa berdiam? Bersuara la. Aku tak mampu menafsir isyarat bahasa senyap mu. Aku ingin dengar supaya ada keyakinan. Aku ingin rasa supaya ada keberanian.

No comments:

Post a Comment