Thursday, August 6, 2009

tears never dry

Biarkan mata ini celik
Menanti kenangan itu berlalu
Biarkan telinga ini terus peka
Pada suara riuhnya tawa kita
Biarkan mulut ini bicara
Tentang rindu yang tak pernah kurang
Biarkan hati ini terbuka
Supaya kemaafan itu ada.

Aku telah pun sedaya tak melukai hatimu
Teguris pilu menjauh dariku
Aku tidak kan terdaya menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku.

Walau bintang itu menghias malam
Namun takkan seindah malam kita
Walau mentari terik setiap hari
Namun takkan sehangat hari kita
Walau pelangi itu membelah pelangi
Namun takkan seindah cerita kita

Dan…
Ku biarkan pena menulis
Meluahkan segala hasrat dihati
Dan…
Tiada kata walau ku habis bicara.

Engkau pergi aku takkan pergi
Kau menjauh aku takkan jauh
Sebenarnya diriku masih mengharapkanmu.

Berikan aku kekuatan
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi.

Aku tidak kan berdaya menahan hibanya rasa.
Kau pergi meninggalkan diriku.

No comments:

Post a Comment