Friday, August 28, 2009

this is me

Kenapa yul nampak macam happy jer beberapa hari nie??? nampak cool jer walaupun assignment dah naik membukit. Pegi claz, dengan semua orang aku senyum. Dalam bas pun boleh senyum sorang-sorang. Angau ek? Hehehe. Think as you want. Tapi yang pasti, serius aku rasa damai sekarang. Well tak tau la esok lusa macam mana but setakat nie rasa tenang. Tak emosi sangat. Dah tak pikir benda-benda tue dah. Pendekkan cerita, dah tak heran dengan hal tu lagi. Nak pendekkan lagi, lantak kau la… uishhh. Kejamnya statement. So?? Do I care?

Well kali nie nak membebel about my background. My simple background. Nape, aku nak cerita pasal nie ek. Macam boring jer. But I have to coz aku perasan budak coursemate aku yang selama nie duk begelak besepak bersama pun tak tau lagi aku sapa sebenarnya.

Oklah. Nama diberi Yulie Nurafnie Binti Abd Majid. Lahir pada 10 September 1987. Anak sulung dari lima orang adik beradik. Franckly speaking, I’m eldest. Ha, cakap pasal hal nie, hari tue kawan aku dapat tau aku anak sulung, dorang boleh serabai ketawa mengekek besepah coz tak pecaya. Dorang cakap saiz tak kene la. Then si Zie tu cakap, muka anak bongsu ada la. Kurang asam korang. But the reality is that k. Ape hal dorang cakap aku anak bongsu? Aku nampak manja ker? Owh plizzz.

Back to before, aku ada dua orang adik lelaki and dua orang adik perempuan. Adik lelaki yang under aku tue sekarang study kat UUM gak. Just like me. Tapi dia ambik Internasional Business. Then adik lelaki aku yang lagi sorang tue study kat UTM, Johor dalam bidang engeenering. Yang perempuan, sekarang dah form four kat Sek.Men.Keb.ST Convern Ursula Tawau. And si kecil mulut celupar… sekarang baru tahun satu.

Kat rumah, adik-adik betuah aku nie tak panggil aku as kakak or along. Dorang panggil nama jer. Kuang aja tak adik-adik aku??? Tapi memang itu la budaya dorang. Lagipun, kat rumah macam aku pulak adik dorang. Well maybe saiz aku nie yang ciput dan muka I nie yang baby-face gituuu. (auchhh. Tercakap la pulak).

Talking about minat. Aku suka bergurau and termenung. Kenapa yul suka bergurau? Well maybe untuk happy kan diri sendiri bila tengah sedih or maybe suka tengok orang gelak. Tapi kalau nak bergurau tue pun tengok orang jugak la. Tak semua orang suka dengan cara kita kan. So, be fleksibel first!

Ok then… apa lagi yang aku suka? Red… number ten… futsal and novel Habiburrahman el-shirazy! Why? Pelik ek? So? Do I care? Yes I love novel yang ditulis oleh beliau. ‘Ayat-ayat cinta’ dan ‘Ketika Cinta Bertasbih’. Excellent novel! Islamic and knowlegeble. Dengar cerita novel Ketika Cinta Bertasbih akan di filem kan. Wow. Tak sabar nak tengok!

My first love was…… biarlah rahsia. Hahaha. Mesti bengang kan baca statement yang sekerat-sekerat nie? Do I care. My last destiny…. Hanya Dia yang tahu. My loving person of course la mak ayah! Nenek. Adik-adik. Dia yang selalu dihati dan si Dia! Haa. Jeng jeng jeng. Sape tue yul..???? Syyyhhhh. Akan diumumkan kemudian. Jangan risau, kad jemputan mesti sampai punyerrrr.

Ok la. Nak buat keje lain plak. Daa.

No comments:

Post a Comment