Sunday, August 9, 2009

make me strong

Arghh. Kenapa? Perasaan jealous ni ada?? Tiba-tiba bila dengar dia kena bekerjasama dengan orang tue, hati aku rasa sakit. Well, aku tau bukan pilihan dorang but kenapa mesti dorang?? Tak rasa ada mood nak wat keje dah. Rasa……? Jealous sangat-sangat!
But jealous bukan tajuk entry aku kali nie k. Itu just benda yang latest about perasaan aku sekarang nie. Maybe ramai yang tau, jumaat & sabtu baru-baru nie aku pegi trip Langkawi under Biro Keusahawanan. Satu perkataan untuk gambarkan perasaan aku. Tak puas!!! Hahahaha. Dua hari untuk tawaf Langkawi memang tak cukup. Kalau boleh semua tempat nak pegi. Tapi kekangan masa, buat kitorang akur dengan keadaan. Banyak tempat kitorang pegi. And lebih daripada 600 gambar pelabagai aksi telah dirakamkan. Hahaha. Setiap kali jumpa tempat menarik, stop and snap! Poyo tak???
Rasa free sangat-sangat tapi teringat kat Din. Setiap kali teringat kat dia rasa berat hati. Tengah makan lunch, aku call number dia. Walaupun bukan dia yang jawab tapi aku lega bila dapat tau perkembangan dia.
Pagi tadi aku baru dapat tau dia masuk ICU. Dia kene operate untuk buang darah beku kat paru-paru dia yang semakin mengecut. Takut. Takut kehilangan dia. Dia sebahagian dari semangat aku kat sini. Aku dah hilang sebahagian semangat aku, so pliz God. Jangan ambil lagi. Yah, aku tau…. Anything happened with a reason. Tapi aku tak cukup kuat. Stop testing me.
Gafar cakap, pelawat tak dibenarkan masuk. So??? What should I do??
My brother Din…I’m right here waiting… back for me. Back for us… be strong coz we love you…
Ntahla… sekarang nie pun aku busy sangat-sangat! Dengan projek aku. Assignment. Biro aku lagi. Pening la. Tapi ini la tanggungjawab aku kan. So, aku tak sepatutnya mengeluh. Aku just mengadu jer tau.
Dan sepanjang aku kat Langkawi tue, aku teringat kat dia (bukan nama sebenar). Masa kat beach, ombak kuat sangat. Tiupan angin terasa mendamaikan. Kalau la dia ada kat situ sekali, kan bagus. Tetibe rasa rindu nieh. Tak suka! Tak suka! Tak suka!!!
God… make me strong. Untuk avoid jealousy, takut and…….rindu!
‘Come on yul! You can do it. You can do it’. Itu ayat yang selalu aku sebut untuk bagi semangat kat diri sendiri.

No comments:

Post a Comment