Monday, December 28, 2009

Antara kita


Membaca balik entri-entri yang lepas, rasa macam ada something wrong. Macam ada yang tak patut aku tulis telah ditulis. Rasa macam ada sedikit menyesal. Tentang satu perkara. Entahla. Sometime, aku terlalu memikirkan perasaan orang yang depan mata dan menghiraukan orang yang jauh.

Sekarang nie, aku dengan sorang nie tengah perang teluk. Mungkin silap aku jugak yang terlalu ego. Mungkin sebab aku rasa dia lelaki, so aku malas nak beralah. Dan aku suka buat hal sendiri tanpa memberitahu. Padahal dia punya la concern. Bukan dah tak suka, cuma banyak perkara yang membuatkan aku sudah putus asa dengan hubungan yang bukan dalam kategori ‘family’. So aku lebih suka untuk slow down. Biarkan semua dingin jer.

Bukan aku dah beralih arah. Bukan juga aku mengharap sesuatu yang bukan dari ketentuanNya. Tapi biarla aku dengan cara yang begini.

Dah beberapa hari tak mesej. Apalagi call. Senyap sepi handphone aku. Rasa pelik jugak tapi mungkin aku perlu belajar untuk membiasakan diri.

Kepada dia, tak tau la samada awak baca atau tak entri nie. Just nak mintak maaf untuk segalanya. Fikiran saya sedikit terganggu dengan beberapa perkara. Tak mahu lagi memikirkan perkara yang rumit-rumit macam nie. Perkara yang masih kita tak tahu jawapannya. Mendesak dan memaksa satu sama lain untuk memberi penjelasan. Terlalu susah sebenarnya. Jadi, biarla kita senyap untuk beberapa ketika. Itu lebih baik dari meluahkan sesuatu yang bakal memberi penyesalan dikemudian hari. Berikan saya ruang untuk mencari jalan yang terbaik. Berikan saya peluang untuk menjadi yang terbaik untuk awak tak kira la apa statusnya nanti.

Saya yakin dan pasti, ada ketika kita akan berbicara lagi tentang ini. Waktu itu, kita sudah punya jawapan dan keiginan masing-masing. Yang kita perlu hanya sepakat diantara keduanya.

No comments:

Post a Comment