Monday, December 28, 2009

humor


Entri kali untuk membuat readers ketawa dengan beberapa koleksi cerita lucu yang ingin di kongsi disini. Selalu sangat post entri yang ala-ala emosional, so kali nie ubah mood sikit.

SIAPA HEBAT

Man : Bapa aku hebat. Dia polis, semua orang takut dengan dia.
Ali : Eleh, bapa aku lagi hebat. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
Man : wow! Bapa kau kerja apa?
Ali : Tukang gunting rambut.

SUDU

Doktor : Encik kena ambil 3 sudu ubat nie setiap hari.
Pesakit : Eh! Tak boleh la doctor.
Doktor : Kenapa?
Pesakit : Rumah say ada dua sudu aje.

MAYAT

Cikgu : Hassan, sambungkan kedua-dua ayat tunggal ini menjadi satu ayat sahaja. ‘Ali menaiki basikal ke sekolah. Ali nampak mayat.’
Hassan : Senang tu cikgu. Ali ternampak mayat menaiki basikal ke sekolah.

TIRU

Cikgu : Encik, anak awak didapati meniru Ali dalam peperiksaan lalu.
Bapa : Apa buktinya?
Cikgu : Encik tengok soalan nombor 4 ni. Siapakah menemui Pulau Pinang? Seman tulis “Say tak tahu” dan anak encik tulis “Kalau engkau tak tahu, aku lagi la tak tahu”.

DOKTOR

Doctor : Selamat petang…
Pesakit : Selamat petang doctor.
Doctor : Ada masalah apa…?
Pesakit : Telinga saya dimasuki biji kacang hijau, doctor…
Doctor : Biar saya periksa telinga anda.

Setelah diperiksa…

Doktor : Telinga anda memerlukan pembedahan kecil, kosnya 2 ribu ringgit.
Pesakit : Mahalnya doctor, tidak adakah rawatan percuma?
Doktor : Ada, tapi anda perlu sabar sedikit.
Pesakit : Saya sanggup buat apa sahaja, bagaimana caranya…?
Doktor : Anda sirami telinga anda 2 kali sehari dan nanti jika sudah jadi taugeh, anda tinggal tarik keluar sahaja.
Pesakit : ?????

No comments:

Post a Comment