Monday, December 28, 2009

berbasa-basi


Untuk manusia yang kurang buat aktiviti waktu cuti macam aku, tiada apa untuk dikongsi. Cuma sekadar berbasa-basi. Sekarang dah pukul 10.19 minit malam. Baru lepas tengok rancangan reality TV, ‘The Biggest Loser’. Lepas tue, meringankan tulang membuat air untuk ayah yang sedang menonton sekarang nie.

Semalam aku membelek handphone. Itulah aktiviti yang aku buat bila boring tahap gaban. Kalau tidak berada di kolej, handphone tu akan di ampai merata. Hanya akan menjenguk bila ingin menge-check mesej atau miscall.

Beberapa gambar dan mesej telah dibuang walaupun dah dibiar lama bertapa kat handphone tue. Rasa sayang but I have to. Tapi lepas buat semua tu, rasa lega. Dah malas nak pikir. Mungkin aku nak get ready untuk jadi orang yang takda komiten pada mana-mana perhubungan. Mungkin jugak, dihati masih tak terdelete. Mungkinnn.

Minggu nie plan nak keluar untuk membeli something. Mungkin beli, mungkin jugak hanya mengintai sesuatu. Sebenarnya mencari idea untuk memberi hadiah untuk someone. Siapa??? Yang pasti aku akan bagi orang tu bila dah sampai kat UUM nanti. Bila dah habis cuti la.

Sebut pasal hadiah, teringat jugak janji aku kat Dolly kalau dia dapat dekan nanti. Tak pikir lagi nak beli apa kalau dia dapat dekan. Tak berapa tau jugak Dolly gemar barang apa. Apapun, aku harap yang terbaik untuk dia. Sejak mencabar dia berpuasa hari tue, tiba-tiba aku suka mencabar dia untuk benda-benda lain yang menjanjikan ganjaran.

Pergelangan kaki nie rasa sakit sikit coz buat exercise siang tadi. Takda kerja punya pasal, maka aku pun mencari pasal. Lagipun duduk kat rumah, takda buat apa. Adik-adik aku yang lain suka sangat outing. Aku pun tak tau apa tujuan diorang suka sangat meliar kat bandar Tawau tue. Jadinya, aku kesepian kat rumah.

Owh ya, sabtu nie bersamaan 12 hb, adik aku yang study kat Johor tue akan balik ke kampusnya. Kesian dia. Cuti cukup-cukup sebulan jer. Kuliah dia start 14 hb. Adik aku yang sorang nie kitorang panggil ‘Tambi’. Hahaha. Kelakar tak? Nick name nie, makcik aku yang bagi coz masa dia kecik dulu, kulit dia hitam sangat. So melekat la nama tu sampai sekarang. Actually nama penuh dia Muhamad Sahrilsal. Si Tambi nie pernah buat operation coz dagu dia ada darah beku. Darah beku tu ada sebab dia selalu jatuh masa kecik-kecik dulu. However, tak dinafikan yang dia nie memang brilliant dalam study. Buktinya masa kat Matrikulasi dia dapat 4.0 in first sem. Pastu second sem dapat 3.8. So, berkat kepandaian dia tu dia dapat biasiswa. Kaya raya la dia tue. Tiap-tiap sem dapat RM5000. And the latest, dia dapat dekan untuk first sem kat UTM. CGPA 3.7 something. Congratez!

Ok la. Cukup setakat nie dulu. Babai.

No comments:

Post a Comment