Thursday, June 17, 2010

latihan industri

Esok akan ada ucapan ringkas yang perlu aku buat. Secara rasminya esok aku akan diumumkan sebagai pelatih industri di JPKN ni. Jangan tanya kenapa baru sekarang nak buat. Actually first week aku disini, bos pergi out-station. Sebab kedua, sebab nak sekalikan dengan majlis tamat latihan oleh rakan praktikal iaitu saudara Zarith Sufian. Pelajar dari Universiti Malaysia Pahang.

Banyak yang aku dah belajar tapi banyak lagi yang aku perlu belajar. Nak-nak lagi aku kena continue sistem yang dah dibangunkan oleh Zarith. Aku mungkin tidak sepakar Zarith memandang kan projek yang kami kena buat nie memang makanan dia. Programming memang dah jadi environment dia. So, bab nak develop system ni, celah gigi jerrrr.

Lain kes nya dengan aku yang datang dari background Networking. Bukan tak belajar coding cumaaa, kurang practice sebab coding untuk membangunkan sistem dengan coding nak connection dengan beetwen network adalah dua situasi yang amat berbeza.

Its all about cabaran dan learning process.!

No comments:

Post a Comment