Monday, June 7, 2010

pengetua aku kawan lama pakcik aku


Petang sabtu hari tu, pakcik aku datang. Dia singgah kat rumah dengan isteri dan anak dia. Dah lama tak jumpa, agak kekok untuk dibawak berbual. Argh. Aku memang berperangai begini punnn.

So, since pakcik aku nie pun pernah study kat UUM, dia pun tanya perkembangan aku. Bercerita sedikit pasal praktikal. And, pakcik aku nie pun cakap ada seorang kawan dia pensyarah kat UUM. Orang Tawau. Dengan selamba aku pun tanya, ‘Siapa namanya?’. Pakcik aku jawab, ‘Muslimin…’ Hah! Laju aku menambah, ‘Muslimin Wallang?!’. Dan pakcik pantas mengiyakan. Direct la aku cerita pasal en.Mus. Pasal jawatan dia kat DPP SME Bank. ‘Pengetua kami bah dia tuuu.

Rupa-rupanya dorang berdua kawan lama. Ehmmm. Tetiba aku macam excited plak pasal hal nie. Padahal sebelum nie aku tau en.Mus orang Tawau tapi aku buat dono jer pun. Even rumah dia kat kampung mana dekat Tawau nie pun aku takda hati nak tauuu. Pakcik aku cakap rumah dia dulu sebelah kampung rumah lama aku. Laaaaa. Rupanya kita pernah bejiran kampung eak en.Mus? Dan untuk pengetahuan korang, kampung en.Mus tu betul-betul berdepan dengan sekolah rendah aku. Sekolah Kebangsaan Bandar Dua Tawau. Aku agak, mesti en.Mus pun pernah sekolah kat situ. Tapi tadi terlupa pulak nak tanya pasal hal tue. Lerrrr. Biarlah.

No comments:

Post a Comment