Friday, February 5, 2010

bibir berat mengatakan ya hati sakit mengatakan tidak



Bila kita mahukan sesuatu dengan niat lain tapi yang melihat dan mendengar menafsir pada firasat yang berbeza, mungkin kita nampak ketidakseiringan dalam perjuangan walaupun pada dasarnya matlamat kita sama.

Aku tidak berkecil hati, cuma kesal dan sedikit rasa tercabar. Rasanya ada yang mengerti bila yulie sudah rasa tercabar, apa yang dia akan jadi.

Apapun, keputusan bukan ditangan aku. Sebab janji adalah janji dan perlu dikotakan. Dan aku perlu lebih bersedia dari segi mental dan gangguan emosi. Biar apa orang kata, kita perlu pandang ke depan. Sebab bila kita asyik menoleh kebelakang ketika kita sedang menuju kehadapan, mungkin kita akan kemalangan.

Siapa tahu kemampuan mereka dan siapa tahu mereka lihat apa yang kita tak pernah nak pandang. Siapa kita untuk menentukan itu baik dan ini buruk. Persoalannya disini, kita bukan mahu mencipta kesempurnaan tapi lebih kepada apa yang terbaik. Sempurna itu datangnya dari keikhlasan kita untuk menunaikan tanggungjawab.

After this, aku akan menahan diri dari mengeluh sebab sumbangnya sedikit rentakku akan menyebabkan pincangnya sebuah tarian.

Arghhh. Aku tahu, yang membaca ini tak faham. But whatever laa. Ini blog saya. Saya ada hak untuk menulis dengan gaya saya. Kalian dipersilakan menafsir dengan warna mindamu. Tapi awas. Jangan sampai jadi isu lagi. Bertanya jika mahu.

No comments:

Post a Comment