Wednesday, February 17, 2010

pesanan buat yang dalam ingatan


Banyak kerja nak kena setel by this week. Tapi tak tau nak start yang mana dulu. Bila bler, aku akan automatik dengar lagu. Bila tension, buat air. Air pape lah. Milo ker, Neslo ker, Nescafe ker.
Cuti nie rasa tenang sikit. Rasa bebas nak buat apa pun. Cuma tinggal beberapa hari jer lagi. Cepatnya masa berlalu dan aku akan kembali ke saat-saat busy itu. I love busy actually. Aku suka buat something yang aku minat. Tak kisah la penat pun janji puas.

Hari nie hari rabu. Rasa macam baru semalam say bye to Dolly, to Yaya, to Diah, to Mai and to Yani. Lagi dua hari, wajah-wajah nie akan balik. Semoga korang puas berfoya-foya kat rumah masing-masing walaupun aku sedia maklum, korang tak pernah puas. Memang tak tau syukur. Hehehe.

To Athina. Wish the best of luck! Athina masuk competition NCC 18 and 19 hb nie. Budak tue protes habis sebab terpaksa cut cuti dia.

To Yaya, kalau baca nie. Pesan akak, drive elok-elok. To Diah, jangan sibuk pikir pesiapan nak kawen. Lambat lagi dik oi. Biar orang kampung yang uruskan. To Adik ipar, cepat balik. Awak tue anytime jer boleh balik SP. Rumah sekangkang kera jer. Takyah nak excited sangat. Hehehe.

To Dolly, cepat la sampai. Miss you like crazy. Eceh. Aku tipu jak tue. Hahaha.

To diri aku sendiri. Jangan berat kan otak sangattt. Study beb study. Ingat empat goals. Ingat pesanan nie. Kau adalah kau. Ada yang suka. Ada yang benci. Tapi yang mengerti kau akan kata sayang. Yang mengharap untuk difahami, akan kata kau poyo. Buat apa nak pikirkan sangat pandangan orang. Mana pendirian kau? Semua yang kau buat ada sebab. Ada sebab. Itu yang selalu kau cakap. Jadi buktikan ianya sebab yang relevan. Go go yul!

Walau dicaci dan rela untuk diuji. Aku takkan membenci apatah lagi terfikir untuk berhenti. Sebab aku memang begini. This is real. This is me. Ke hujung aku bermimpi. Ke puncak menjadi realiti!

No comments:

Post a Comment