Thursday, February 11, 2010

Sumpah sekarang aku dah semakin kurang ajar. Aku sedar tue so tak perlu ada sesape datang lepas nie and cakap, ‘yul mulut kau nie jahat laa’. Nasihat aku, boleh blahhh. Shuh! Sebab bila kita baik, orang ingat kita takut. Bila kita diam, orang ingat kita tunduk. Tapi selagi aku disini, aku tak kan biarkan ituu. Takkan!

Setiap sem yang aku lalui di UUM nie mengajar aku menjadi perempuan yang tabah. Tabah dari semua sudut. Setiap kekuatan itu juga terkumpul dari mereka yang merasa akan perit dan tekanan yang sama.

Aku takkan menyesal.

Aku takkan tunduk.

Aku takkan kalah.

Sebab aku tak benci kau. Aku bukan tak sayang. Cuma kamu mengajar aku erti lebih kuat bertahan. Lebih mahu untuk memahami mereka. Lebih menyanyangi mereka. Aku tak tau sejak bila sebab memang tak pernah ada tarikh rasmi. Cukup la kamu tau, setiap tarikh yang kamu calarkan dengan tekanan yang seakan tidak tergalas olehnya adalah hari dimana aku semakin membenci kamu. Semakin sudah tidak mengerti kamu. Semakin mahu menjauhkan diri.

Tuhan. Jika ini satu lagi perjuangan yang Kau mahu aku depani, berikan la aku senjata unggul untuk menjatuhkan mereka. Jatuh sehingga mereka sedar tanah dimana mereka berpijak. Jatuh sehingga mereka terjaga dari tidur yang telah lama.

Jika aku berada ditempat yang salah, letakkan aku jauh dari semua mereka. Tapi aku yakin. Hati ku tak pernah silap untuk mengerti pada yang lebih pasti.

Aku tidak pernah mahu apa-apa.

Aku tidak pernah menduga ini.

Aku tidak pernah rasa bimbang sebegini.

Cuma yang aku tahu. Aku tidak pernah kalah pada jalan yang benar bermula sejak 10 september itu.

Kalau berani, face-to-face laa. Bukan face TWO face jerrr. =p (memang jelas ada unsur kurang ajar kat situuuu). Memang nak kena si yul nie. Owh. Like I care!

No comments:

Post a Comment