Monday, September 13, 2010

suprise

Lepas balik dari solat sunat Aidilfitri, ambil masa bermaafan dengan mak bapak aku and duduk bersembang sikit-sikit. Aku kan paling suka bergurau. Suka buat mak aku tergelak. Mewarisi sifat bapak kata mereka. Sebab muka bapak aku pun garang tapi sebenarnya kelakar. Sekarang baru sedar dari mana aku kutip perangai serabai nie. Dari bapak rupanyaaaa.

Lepas penat-penat tengok rancangan tv, dapat sms wish birthday. Tengkiu tengkiu tengkiu. Rasa mengantuk dan katil seolah-olah memanggil-manggil dari dalam kamar. Dalam mamai dapat lagi mesej dari cousin yang menyuruh kami sekeluarga berkumpul di rumah nenek untuk sesi fotografi katanya. Dalam hati, 'Ada aku kesahhh?'. Aku tidur saja seenaknya tanpa membalas mesej.

Lepas tu kan, aku dengar macam mak aku tengah bercakap dengan someone on call. After dia habis cakap tu, laju saja dia menyuruh kami bersiap cepat untuk ke rumah nenek. Cara dia yang excited tu buat aku sedikit marah. Then aku cakap macam nie, 'Mak, ndak payah la ba kelam kabut, dorang tu mau p kubur dulu baru p rumah nenek.' Mak aku just jawab, 'Dorang dalam perjalanan sudahhhh.'

Haiyaah. Aku pun bersiap menurut perintah. Tak sampai setengah jam, kami adik-beradik semua dah ada kat sana. Separuh dari family sebelah sepupu dah sampai. Tapi kami tertanya-tanya, mana kakak-kakak sepupu aku yang 3 orang tu. Mak cik aku jawab, dorang ke bandar mencari something. Ada benda nak beli katanya. Dalam kepala, 'Ouh.'

Sementara menunggu semua datang, kami menyembang saja-saja sambil melayan peruttt. Heeh. Then, dengar-dengar yang ke bandar tu dah sampai. Kebetulan time tu aku duduk membelakangi pintu. Tiba-tiba, jeng jeng jenggggg, 'Happy birthday to you...happy birthday to you...' Terus aku megerutkan kening buat muka comel mencari arah suara-suara sumbang itu. Wah! Aku jadi malu dan terharu. Ceh!

Rupanya masa mak bercakap kat phone tadi, dorang dah merancang. Kurengggg kamu! Kali nie betul-betul rasa tertipu. Tadi tu semuanya lakonan semata-mata.

Ada la adegan gedik bergambar tapi maybe kakak sepupu aku tak upload lagi kat facebook. Later la yah.

Anyway, kepada semua yang wish hari tu. Thanks a lot lot lot. Weeeeiiii!

2 comments:

  1. alamak sy terlepas pandang ke T_T happy belated birthday yulie! ^^

    selamat hari raya, maaf atas segala keterlanjuran kata dan sikap... :)

    ReplyDelete