Thursday, February 25, 2010

seperti dulu

Sekarang tengah kat dalam claz Network Project. Aku ambik seat kat belakang. Saje nak menyandar kat dinding claz nie. Kepala rasa sakit. Lately tidur lambat. Banyak benda memerlukan aku kejar masa. Dan aku kena luangkan masa jugak untuk mereka. Mereka yang kata aku dah lain.

Ya Allah! Ye ker? Mungkin dan memang pun kot. Kalau aku jahat, aku akan cakap 'ada aku kesah?', tapi mungkin aku baik sikiettt so aku pilih untuk muhasabah diri.

Aku berubah, mungkin sebab;
  • Aku busy dengan project DPP
  • Bila kat dalam claz, aku dah tak duduk dengan 'geng' lama. Habis claz, aku terus balik tapi you all akan pegi gathering lunch and lepak-lepak kat lego
  • Kat DPP plak, mostly aku bergaul dengan orang lain selain orang yang sebelum-sebelum nie.
  • Mungkin korang tak tau, aku jenis manusia yang menonong jerrr. Kat mana aku selesa kat situ la aku stay.
  • Aku sebenarnya nak lari dari manusia-manusia yang suka berhipokrit. Aku tak boleh weh nak mengadap muka-muka nie. So, sebelum aku 'meletup', ada baiknya aku jauhkan diri.
  • Aku kadang-kadang penat dengan tekanan tapi aku taknak tewas dengan tekanan so aku pilih berada dengan mereka yang 'buta' dengan tekanan aku.
  • Lastly, aku berada ditempat yang menerima baik dan buruk aku. Mungkin kah, selama ini kamu hanya menunggu yang baik-baik sahaja dari aku?? Kalau kau yang bernama teman, aku mahu kita berkongsi.
Dalam hati aku, bukan aku dah buang. Aku adalah aku yang banyak benda yang mungkin korang tak faham. Dan aku plak jenis yang tak berapa minat nak explain setiap inci tentang apa yang aku buat.

Banyak yang korang dengar dari aku sebenarnya banyak lagi yang aku simpan coz kadang-kadang tak semua orang sanggup berdepan dengan kebenaran. Jadi aku pilih untuk kawal sebaik yang boleh. Aku tak pasti adakah menjadi seperti ini adalah yang terbaik atau kurang baik. Tapi, what i gave to you is the best what i have.

Dengar nie.....aku memang macam nie. Mungkin korang jer yang tak pernah tahu. Why? Sebab korang tak pernah nak ambik tahu. So, sekarang salah siapa?

Salah kita yang selalu mengharapkan keSEMPURNAAN. Bukankah itu selfish?

1 comment: